Úvod‎ > ‎Zapojení‎ > ‎Mateřské školy‎ > ‎

Standard pro školu

Následující doporučení slouží jako inspirace a motivace pro podporu budování kompetencí dětí ke zdravému životnímu stylu.
Čím více bodů přijmou vedení školy a učitelé za své, tím větší šanci získat samostatnost a odpovědnost v oblasti životosprávy děti mají.

Zdravý pohyb

  • U nás je živo - Ve škole je prostor pro spontánní pohybovou aktivitu uvnitř i venku 
  • Kdo se hýbe, nezlobí - Pohybem předělujeme i prokládáme řízené a klidové činnosti 
  • Nestojíme opodál - Učitelé aktivně podporují pohyb každého (!) dítěte a učí jej novým dovednostem 
  • I dospělí si mohou hrát - Pracovníci školy jsou sami pohybově aktivní

Zdravá Výživa

  • Přejeme si dobrou chuť - Komunikace o jídle je součástí školní kultury 
  • Voda je tu doma - Ve škole není podporována konzumace sycených nápojů 
  • Oběd není volba - Děti se stravují ve školní jídelně. Jídelníček je pestrý i při nabídce jednoho jídla 
  • Jídelníček po malíček - Je zveřejněn školní jídelníček, aby mohl být vhodně doplňován v rodinách

Vnitřní Pohoda

  • Snídáme, proto myslíme - Snídaně je základ školního výkonu. Škola se ptá rodičů, zda dítě přichází nasnídané. 
  • Pohyb v pohybu, jídlo v klidu - Je jasně vymezen dostatečný čas a upravený prostor pro konzumaci svačiny a oběda 
  • Život není tabu - Problematika tělesnosti a životního stylu rodin je součástí komunikace ve škole 
  • Mám si kde říct - Prevence nadváhy a obezity je vnímána jako společná věc. Děti i dospělí vědí, komu předat podněty pro pozitivní změny

Zdravé prostředí

  • Hlídáme si reklamu - Škola bedlivě zvažuje, které reklamní sdělení a výrobky vpustí do svých prostor 
  • Do školy po svých - Škola podporuje pěší dostupnost a využívání kol a koloběžek 
  • Zahrada je učitelka - Děti mají možnost sledovat ve školním areálu původ surovin a jejich cestu na talíř 
  • Bezpečí, ne omezení - Bezpečnostní a hygienické předpisy nebrání dětem v psychomotorickém rozvoji, zážitcích a získávání samostatnosti v životních situacích