Následující doporučení slouží jako inspirace a motivace pro podporu budování kompetencí dětí ke zdravému životnímu stylu.
Čím více bodů přijmou vedení školy a učitelé za své, tím větší šanci získat samostatnost a odpovědnost v oblasti životosprávy děti mají.
Zdravý pohyb
- U nás je živo - Ve škole je prostor pro spontánní pohybovou aktivitu uvnitř i venku
- Kdo se hýbe, nezlobí - Pohybem předělujeme i prokládáme řízené a klidové činnosti
- Nestojíme opodál - Učitelé aktivně podporují pohyb každého (!) dítěte a učí jej novým dovednostem
- I dospělí si mohou hrát - Pracovníci školy jsou sami pohybově aktivní
Zdravá Výživa
- Přejeme si dobrou chuť - Komunikace o jídle je součástí školní kultury
- Voda je tu doma - Ve škole není podporována konzumace sycených nápojů
- Oběd není volba - Děti se stravují ve školní jídelně. Jídelníček je pestrý i při nabídce jednoho jídla
- Jídelníček po malíček - Je zveřejněn školní jídelníček, aby mohl být vhodně doplňován v rodinách
Vnitřní Pohoda
- Snídáme, proto myslíme - Snídaně je základ školního výkonu. Škola se ptá rodičů, zda dítě přichází nasnídané.
- Pohyb v pohybu, jídlo v klidu - Je jasně vymezen dostatečný čas a upravený prostor pro konzumaci svačiny a oběda
- Život není tabu - Problematika tělesnosti a životního stylu rodin je součástí komunikace ve škole
- Mám si kde říct - Prevence nadváhy a obezity je vnímána jako společná věc. Děti i dospělí vědí, komu předat podněty pro pozitivní změny
Zdravé prostředí
- Hlídáme si reklamu - Škola bedlivě zvažuje, které reklamní sdělení a výrobky vpustí do svých prostor
- Do školy po svých - Škola podporuje pěší dostupnost a využívání kol a koloběžek
- Zahrada je učitelka - Děti mají možnost sledovat ve školním areálu původ surovin a jejich cestu na talíř
- Bezpečí, ne omezení - Bezpečnostní a hygienické předpisy nebrání dětem v psychomotorickém rozvoji, zážitcích a získávání samostatnosti v životních situacích