Kompetence dítěte- Dobře znám, kdy co dělat mám - Orientuje se v programu dne a týdne
- Umím si říct - Dokáže vyjádřit, jak se cítí, požádat o podporu a pomoc, vyjádřit souhlas či nesouhlas
- Vím, proč mi je dobře a s kým - Vědomě si vybírá kamarády a situace, které prožívá s druhými
- Umím se dohodnout - Podílí se na tvorbě pravidel podporujících fyzické zdraví a vnitřní pohodu
Inspirace pro Rodiče- Nespěcháme na dítě, zraje samo - Dáváme dítěti možnost volby v rámci jeho oblasti odpovědnosti a umírněně srovnáváme jeho vývoj s ostatními.
- Mluvíme o tom, co se událo, co se děje a co se bude dít - Dodržujeme pravidelný režim dne a týdne (dítě potřebuje jistotu) a společně plánujeme volnočasové aktivity.
- Pohoda jednoho je pohodou všech – Myslíme i na sebe. Dítě je tak spokojené, jak jsou spokojení jeho rodiče
- Opatrně riskujeme – Zkoušíme, co dítě zvládne, a kontrolovaně rozšiřujeme jeho hranice
| Inspirace pro Učitele- Vím „co se stane, když…“ - Pravidla jsou srozumitelná dětem, rodičům i učitelům
- Každý jsme originál – Respektujeme předpoklady jednotlivých dětí
- Nesrovnáváme se – Oceňujeme individuální pokrok jednotlivých dětí
- Zodpovědný sám sobě - Je podněcována možnost volby dětí v rámci pravid
Inspirace pro Školu- Snídáme, proto myslíme - Snídaně je základ školního výkonu. Škola se ptá rodičů, zda dítě přichází nasnídané.
- Pohyb v pohybu, jídlo v klidu - Je jasně vymezen dostatečný čas a upravený prostor pro konzumaci svačiny a oběda
- Život není tabu - Problematika tělesnosti a životního stylu rodin je součástí komunikace ve škole
- Mám si kde říct - Prevence nadváhy a obezity je vnímána jako společná věc. Děti i dospělí vědí, komu předat podněty pro pozitivní změn
|
|