Pravidelný denní režim nabízí dětem strukturu, o kterou se mohou pevně opřít při zakoušení nových situací
Kritickými body dne v moderní době jsou zejména - pozdní hodina usnutí (a krátká doba klidného usínání)
- vstávání na poslední chvíli, po kterém nezbývá čas na snídani
- fastfoodizace - čekání na pokyn "teď seď a teď jez" bez aktivního přístupu k situacím během dne
Pravidelný denní režim s ukázkou, kdy co prožívat - spolu s (různými) ostatními
- více aktivně a více klidně
- tak, aby byl den pestrý na různé druhy činností a různými prostředími
- tvůrčím způsobem
- s pocitem, že mohu něco zvládnout sám nebo pomoci ostatním
Děti se potřebují orientovat v průběhu dne, aby (mimo jiné) - měly představu o tom, které jeho části jsou řízené někým jiným a kdy mohou dělat co samy chtějí
- dokázaly plánovat pohybové aktivity a čas pro jídlo (vč. jeho přípravy)
- uměly den vyhodnotit a říct si, co a kdy zítra mohou udělat jinak
- uměly dopočítat, kdy mají jít spát, aby byly čerstvé pro další dlouhý den.
|