Kompetence dítěte- Vím, co jím - Dokáže vysvětlit rozdíl mezi surovinou a potravinou
- Vím, kolik čeho smím - Pojmenovává složení jídelníčku podle potravinové pyramidy
- Vím, kdy, co a proč mám jíst - V závislosti na jídelníčku ve školce vhodně doplňuje osobní (rodinný) jídelníček a vybírá potraviny
- Umím pohostit sebe i ostatní - Podílí se na plánování jídelníčku a přípravě jídla ve školce a/nebo rodině
Inspirace pro Rodiče- Jídlo plánujeme, připravujeme a jíme společně s dětmi - Děti pomáhají při nákupu i vaření a samostatně si připravují svačiny
- Den má aspoň tolik jídel, kolik ruka prstů - V denním režimu je 5 jídel, mezi nimi nejíme ani pochutiny
- Zkoušíme opakovaně nové chuti a potraviny - Postupně zvyšujeme pestrost jídelníčku
- Není nezdravá potravina, je jen nezdravé množství - Nevytváříme kolem jídla hysterii, uváženě se rozhodujeme o objemu a poměru složek jídelníčku s ohledem na nabídku ve školní jídelně
| Inspirace pro Učitele- Pitná voda je tu doma - Základem pitného režimu jsou neslazené tekutiny
- Svačina je událost - Jíme společně s dětmi, často se zvládnou obsloužit samy
- Vím, kolik sním - Děti si vědomě určují velikost porcí
- Jídlo není pochvala - Za výkon dítě získá jiné ocenění nežli pochutinu, narozeniny si zaslouží připravenou hostinu a ne bonbon
Inspirace pro Školu- Přejeme si dobrou chuť - Komunikace o jídle je součástí školní kultury
- Voda je tu doma - Ve škole není podporována konzumace sycených nápojů
- Oběd není volba - Děti se stravují ve školní jídelně. Jídelníček je pestrý i při nabídce jednoho jídla.
- Jídelníček po malíček - Je zveřejněn školní jídelníček, aby mohl být vhodně doplňován v rodinách
|
|