Kompetence dítěte- Zraněním a infekcím předcházím
- Dodržuje základní hygienické a bezpečnostní návyky - Vím, co se kde patří
- Přizpůsobuje své chování prostředí, ve kterém se nachází - Mám rád zdravá a chytrá místa
- Vyhledává podnětné prostředí a kontakt s přírodou - Vím, co se stane, když...
- Je si vědom/a důsledků svých činů v koloběhu života
Inspirace pro Rodiče- Reklama umí klamat
- Vymezujeme se vůči konzumnímu životnímu stylu a jsme kritičtí vůči reklamním sdělením. - Není špatné počasí, je jen špatné oblečení
- Nemluvíme o světě doma, vyrážíme za ním a vedeme děti k samostatnosti v rozmanitém prostředí. Dítě se učí z prostředí okolo něj více než ze slov. - Jsme opatrní, ale nebojíme se
- Učíme děti bezpečnému chování, ale nestrašíme je. - Necháme si poradit
- Spolupracujeme s pediatrem, učiteli i dalšími odborníky a kriticky vyhodnocujeme „poradenství” z pískoviště, internetu či od příbuzenstva
| Inspirace pro Učitele- Učíme se z věcí, ne o věcech
- Praktické činnosti se odehrávají v reálném prostředí - Vím, co smím
- Zásady bezpečnosti jsou zdůvodněné a všem srozumitelné - Třídíme odpad očima
– Postupujeme dle pravidla ReReRe (a) Omez spotřebu – b) Znovu použij – c) Recykluj) - Od vidlí po vidličku
- Pátrání po původu potravin a jejich zpracování je součástí výuky
Inspirace pro Školu- Hlídáme si reklamu
- Škola bedlivě zvažuje, které reklamní sdělení a výrobky vpustí do svých prostor - Do školy po svých
- Škola podporuje pěší dostupnost a využívání kol a koloběžek - Zahrada je učitelka
- Děti mají možnost sledovat ve školním areálu původ surovin a jejich cestu na talíř - Bezpečí, ne omezení
- Bezpečnostní a hygienické předpisy nebrání dětem v psychomotorickém rozvoji, zážitcích a získávání samostatnosti v životních situacích
|
|