Úvod‎ > ‎Zapojení‎ > ‎Rodiče‎ > ‎

Standard pro rodiče

Následující doporučení slouží jako inspirace a motivace pro podporu budování kompetencí dětí ke zdravému životnímu stylu.
Čím více bodů přijme rodina za své, tím větší šanci získat samostatnost a odpovědnost v oblasti životosprávy děti mají.

Zdravý pohyb

  • Hřiště je všude - Pohyb je možný v každém prostředí, na hřišti, v přírodě i při úklidu doma. 
  • Hýbeme se spolu - S dětmi si sami dobře zacvičíme, je to vlastně i naše zábava. Nebojíme se toho, že se dítě zadýchá a zapotí… prospívá mu to. 
  • 1 + 1 než udeří sedmá - Hodina spontánního a hodina řízeného pohybu je denní minimum 
  • Chůze je lék - Děti denně ušlápnou přes 10.000 kroků, pro své zdraví ujdeme alespoň polovic 

Zdravá Výživa

  • Jídlo plánujeme, připravujeme a jíme společně s dětmi - Děti pomáhají při nákupu i vaření a samostatně si připravují svačiny 
  • Den má aspoň tolik jídel, kolik ruka prstů - V denním režimu je 5 jídel, mezi nimi nejíme ani pochutiny 
  • Zkoušíme opakovaně nové chuti a potraviny - Postupně zvyšujeme pestrost jídelníčku 
  • Není nezdravá potravina, je jen nezdravé množství - Nevytváříme kolem jídla hysterii, uváženě se rozhodujeme o objemu a poměru složek jídelníčku s ohledem na nabídku ve školní jídelně 

Vnitřní Pohoda

  • Nespěcháme na dítě, zraje samo - Dáváme dítěti možnost volby v rámci jeho oblasti odpovědnosti a umírněně srovnáváme jeho vývoj s ostatními. 
  • Mluvíme o tom, co se událo, co se děje a co se bude dít - Dodržujeme pravidelný režim dne a týdne (dítě potřebuje jistotu) a společně plánujeme volnočasové aktivity. 
  • Pohoda jednoho je pohodou všech – Myslíme i na sebe. Dítě je tak spokojené, jak jsou spokojení jeho rodiče 
  • Opatrně riskujeme – Zkoušíme, co dítě zvládne, a kontrolovaně rozšiřujeme jeho hranice

Zdravé prostředí

  • Reklama umí klamat - Vymezujeme se vůči konzumnímu životnímu stylu a jsme kritičtí vůči reklamním sdělením. 
  • Není špatné počasí, je jen špatné oblečení - Nemluvíme o světě doma, vyrážíme za ním a vedeme děti k samostatnosti v rozmanitém prostředí. Dítě se učí z prostředí okolo něj více než ze slov. 
  • Jsme opatrní, ale nebojíme se - Učíme děti bezpečnému chování, ale nestrašíme je. 
  • Necháme si poradit - Spolupracujeme s pediatrem, učiteli i dalšími odborníky a kriticky vyhodnocujeme „poradenství” z pískoviště, internetu či od příbuzenstva.